2016. október 31., hétfő

Google az oktatásban

Az alábbi bejegyzésben a reformáció témakörével kapcsolatos 5 feladat kifejtését írtam le. Mindegyik feladat Google alkalmazáshoz kapcsolódik, ezeknek a segítségével dolgozná fel egy tizedikes osztály ezt a témát történelem órán. 4-5 fős csoportokban dolgoznának a projekt során.

1. Google Drive: Minden csoportnak létre kell hoznia egy Google fiókot, amihez hozzátartozik a Drive is. Ebbe tudják majd gyűjteni az anyagokat, illetve közösen tudják szerkeszteni is őket. Első körben mappákat kell létrehozniuk (személyek, események, helyszínek), amit a téma feldolgozása során még bővíthetnek. A később létrehozott fájlokat ezekbe kell majd feltölteniük, pl a személyekhez a prezentációt, a helyszínekhez a térképet. Ezzel a feladattal a Drive alapjait ismerhetik meg a diákok, illetve elkészítik a projektmunka többi feladatához szükséges alapokat.

2. Google Diák: Minden csoportnak létre kell hoznia közösen egy 8-10 diából álló prezentációt, amit képekkel, ábrákkal, térképpel színesítenek és egy reformációhoz köthető ember életéről szól (pl Luther, Kálvin, Zwingli). A forrásmegjelölésnek szerepelnie kell a diasor végén, illetve fontos az átláthatóság, a kevés, de hasznos szöveg megjelenítése. Ez a feladat nem csak a reformáció fontos személyiségeit ismerteti meg, hanem a kiselőadásokhoz használt diasorok kritériumaira is megtanítja a diákokat, ha a tanár aktívan koordinálja a létrehozását, segíti a diákokat. Pl érdemes felhívni arra a csoportok figyelmét, hogy jól olvasható, fontos információk legyenek feltüntetve, ne legyen túlzsúfolt, képekből sem kell sok, inkább legyenek jó minőségűek és az adott témához teljesen kapcsolódjanak. 

3. Google Saját térképek: Minden csoportnak létre kell hoznia a prezentációban megjelenített személy életútjáról szóló útvonalat a térképen, a fontosabb állomásokat témához illő ikonnal, képpel, rövid leírással kell ellátniuk. Legalább 10 helyszínt be kell jelölniük, ebből 5-öt kell kifejteni. Ha esetleg az adott személy nem járt ennyi helyen, akkor a reformáció terjedését is bejelölhetik, ennek is részletezniük kell 5 állomását. Ezzel a feladattal a térképhasználatot is gyakorolhatják, illetve megismerhetik az útvonalkészítés funkcióit, lehetőségeit. 


4. Google Űrlapok: Minden csoportnak fel kell mérnie, hogy az iskolában mennyit tudnak a prezentációban választott személyről a diákok és a tanárok. Ahhoz, hogy erről képet kapjanak, létre kell hozniuk egy 6-10 kérdéses űrlapot, amit minél több diákkal és tanárral ki kell töltetniük. Ezután mindegyik csoport lehetőséget kap arra, hogy a prezentációját bemutassa 10 percben, majd újra felmérhetik, hogy ki mennyit tud a témáról. A két űrlap eredményei közötti különbségekről egy 2 oldalas Google Dokumentumban kell beszámolniuk. Ez egy összetettebb feladat, nem csak az űrlapok használatát, a jó kérdésfeltevés módját tudja megmutatni, hanem utána az összehasonlításnál, az adatok értékelését, elemzését is előkészíti.

5. Google+: Minden csoportnak létre kell hoznia egy Google+ profilt, a már meglévő e-mail címhez, a választott reformációhoz kapcsolódó személy adataival, képeivel. Minél több információt fel kell róla tölteni és 5-7 bejegyzést is ki kell tenni. A csoportok egymást bejelölhetik ismerősnek és egymásra reagálhatnak. Ezzel a feladattal kicsit játékosabb formában kerülhetnek közel a diákok a választott személyhez, ami azért is jó, mert így láthatják, hogy nem papírmasé-figurákról van szó a történelem könyvekben, hanem igazi emberekről.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése